Fick en lista skickad till mig...

Lovar du att vara ärlig?  Ja...


Du heter:
Elsa Marie Susanne.


Smeknamn:
Suss.


Låt som när du är ledsen sörjer till?
Kan inte lyssna på musik när jag är ledsen.


Beroende av:
Kaffe och Cola light.


Vad behöver du mest just nu:
En kaffe till.


Vad tror folk om dig?
Att jag är snäll.


Stämmer det?
Ja det gör det. Man får akta sig för att vara för snäll bara.


Vad får du oftast komplimanger för?
Eh... Känns väl lite i jantelagsnerven att svara på sånt, men ögonen tror jag.


Vad säger du för att imponera på någon?
Skulle nog aldrig medvetet försöka imponera på någon.


Hur imponerar man på dig?
 På en massa olika sätt.


Brukar du skratta för dig själv?
  Ja absolut, högt också.


Vad står det i ditt senast inkomna SMS?:
"Ja du måste komma ikväll! Jag är med och ordnar tillställningen! Kram"


Var bor du?
Hus nr 13, Djäknegatan, Uppsala.


Trivs du där:
Oväntat svår fråga, jo men det gör jag, har ju världens bästa sambo.


Äger du några converse:
Ett par ljusgula, som dock inte är så ljusgula längre för de premiäranvändes på champagnegaloppen förra året.


Sprit, cider, vin eller öl:
Vin.


Vad har du för mobil:
Åh vad jag hade velat säga iPhone. Men en SonyEricsson, den sjunger lite på refrängen om man säger så.


Nästa mål i ditt liv:
 Få jobb.


Hur svarar du i mobilen:
"Hej det är Susanne"


Vem ringde du senast?
Min bank.


Vad sa den du senast pratade med i telefonen:
Att de skulle ändra min adress så att jag får räkningarna till mitt Mastercard till Uppsala, istället för att de hamnar hemma hos mor.


Antal timmar sömn inatt:
6, ungefär.


Sov du ensam:
Ja, fast Myran är ju aldrig särskilt långt borta i och för sig.


Brukar du komma i tid:
Sällan.


När mår du bra:
När jag är i Hällevik och får andas frisk luft och höra havet, när jag sitter på valfri plats med Myran och filosoferar, när jag får äta bulgursallad mitt i natten efter en utekväll, när jag får gulliga sms och hälsningar från vänner, när jag får vara med min familj, när jag får vara med mina vänner, när jag vaknar av att JJ spelar på Nyhetsmorgon and so on...


När blev du fotad senast:
I lördags.


Hur känner du dig nu:
Förväntansfull.


Vanligaste färg på dina kläder:
Blått, svart och vitt.


Vad tycker du om fötter:
Att de är bra att gå med.


Vad saknar du:
Familj och vänner som är alldeles för långt borta, skulle väl helst vilja ha dem alla samtidigt i samma rum hela tiden.


Favorit dryck på morgonen:
Kaffe.


När brukar du oftast gå och lägga dig:
Runt 22-22.30. Sen när jag somnar är en helt annan sak.


Är du blyg?
Inte längre.


Sysslar du med någon idrott:
Har spelat fotboll, handboll, klättrat och tränat Combat Kung Fu men nu blir det mest en runda Step eller en långpromenad.


Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Ja, verkligen.


Vad skulle du göra om du vore kille för en dag:
Bli väldigt förvånad.


Är du nöjd med ditt liv:
Ja, fast man ska väl aldrig nöja sig heller på något sätt.


Vad är det värsta du vet?
Falskhet.


Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?
Det som det finns utrymme för.


Vad längtar du till?
Helgen och valborg.


Har du bra vänner och äkta vänskap?
Ja det har jag, älskar mina vänner väldigt mycket.


Vad är det finaste du fått?
En julklapp.


Om fem månader:
Är det september... och jag har förhoppningsvis ett jobb alternativt att jag har kommit in på kursen som jag vill läsa på SU.


Om ett år?:
Drömmen är väl att sitta Ting då, men om jag ska vara mer rimlig så jobbar jag. Eller har jag och Myran åkt på en något försenad vi-har-precis-tagit-studenten-så-vi-måste-backpacka-som-alla-andra i Thailand.


Du samlar på:
Hotelltvålar.


Vem ringer du när du är arg/ledsen:
Mamma och/eller mina vänner.


Har du strumpor på dig nu:
Ja.


Är det okej att gråta:
Absolut. Skulle ju vara konstigt om jag sa något annat, jag gråter när jag är trött, arg, ledsen och sen när jag är rörd och riktigt glad också. Blir en hel del.


När grät du senast:
I fredags.


Bär du glasögon eller linser:
Både och, fast inte samtidigt.


Har du piercing:
Tagit ut den.


Vill du gifta dig:
Ja det vill jag gärna.


Vill du ha barn:
Väldigt gärna, om jag får önska så blir det fyra.


Är du bra på att laga mat:
Nu blir det så där jantelagsjobbigt igen, men jo det är jag.


Är du flygrädd:
Inte nu längre. Tittar i och för sig alltid på mina medpassagerare och tänker "ja ha vi kanske ska dö ihop idag" när jag flyger.


Hur vig är du:
Inte särskilt. Note to myself - börja med yoga igen.


Vilken är din favoritglass:
 B&Js Cookie Dough. Eller Ottos glass från Åhus.


Tror du på ett liv efter döden:
Ja.


Bor dina föräldrar tillsammans:
Nej.


Vilken ögonfärg har du:
Blå.


Hur ofta tränar/motionerar du:
Varje vecka.


Vad är det viktigaste i livet?:
Att vara lycklig eller i alla fall tillfreds.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Bulgursallad och söta vänner är livet! Puss på dej

2009-04-21 @ 21:15:04
Postat av: S

Visst är det så! Bulgursallad har aldrig smakat så gott, är fortfarande lite i extas. Kanske ska be Bettan skicka med lite inför valborg? : )

2009-04-22 @ 10:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0