Måsten



Dagen kan "läsas" i bildform ungefär från vänster till höger. Det har varit jobb under dagen och det blev lunch i solen tillsammans med Myran. Vi provade ett nytt salladsställe och gick sen och satte oss och skvallrade nere vid ån.

Efter möten på eftermiddagen så cyklade jag hem mot hus nr tretton och hade massa måsten i huvudet. Måste diska. Måste städa. Måste packa upp vårkläderna. Sen kom jag på att jag inte alls det måste, så jag satt på balkongen, i solen, och drack kaffe och läste nya Damernas (uppmärksamma gärna vuxenpoängen) i över en timme.

Sen var det dags att ta tag i de där lådorna. Vissa plagg var det underbart att återse och det kändes som om våren var här på riktigt när lite mer färgglada kläder dök upp och det var ibland nästan som att handla på nytt för att man glömmer bort så fort. Sen så var det vissa andra saker som jag skriver ett stort frågetecken kring var, när, hur och speciellt varför? Sen att det fanns alldeles för många plagg med prislappen kvar det vågar jag knappt nämna... Skulle ju gärna vilja tro på att jag har använt dem massor av gånger men bara glömt bort att ta bort prislappen. Men det är nog föga troligt.

Nu är i kläderna inne i garderoben i alla fall. Vinterns varma jackor och halsdukar är nerpackade. Garderoben är överfull och ser därför ut som den gör. I en svag stund lovade jag mig själv att varken köpa mer kläder eller fler skor. Men den tanken har jag nyktrat till ifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0